معلم محور توسعه است

دبیرستاد بزرگداشت هفته مقام معلم استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش درجوامع مختلف ضامن توسعه و پایداری آن جامعه است و معلمان به عنوان ارکان اصلی آموزش و پرورش محور اصلی در فرایند توسعه یافتگی به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ی مرکزی ، محمد علی کمالی نهاد در آستانه فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: با توجه به نقش حساس نظام آموزشی درتوسعه جامعه ، سرمایه گذاری در این بخش ضروری است که در این راستا سرمایه گذاری در زمینه تقویت معلمان می تواند به عنوان زودبازده ترین ، دقیق ترین وموثرترین سرمایه گذاری در توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت قدرشناسی از شان و منزلت معلمان در جامعه خاطرنشان کرد: قدردانی از مقام معلم نشانه قدردانی از مقام علم و دانش و مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت است که در این زمینه همه دستگاهها و سازمانها باید با نقش آفرینی در این خصوص ، از مقام شامخ استاد و معلمان قدردانی نمایند.

کمالی نهاد در ادامه با تشریح برنامه های سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی در تکریم و قدردانی از مقام معلمان گفت: برگزاری 15 همایش قدردانی از معلمان در مناطق مختلف استان و برگزاری همایش استانی با حضورمعلمان نمونه کشوری ، استانی ومنطقه ای ازجمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

دبیرستاد بزرگداشت هفته مقام معلم استان مرکزی توضیح داد: دیدار معلمان نمونه کشوری با مقام معظم رهبری ورئیس جمهور ، دیدار با معلمان ایثارگر ، جانباز وآزاده ، دیدار و سرکشی ازمعلمان بیمارصعب العلاج وخانواده معلمان شهید ، گلباران مزار شهدا ، ویزیت رایگان فرهنگیان در کلینیک فرهنگیان دراولین روز از هفته بزرگداشت معلم وویزیت رایگان فرهنگیان در بیمارستان قدس در یکی از روزهای این ایام از دیگر برنامه های این هفته است.

وی گفت: افتتاح چند پروژه عمرانی ونیزشروع عملیات اجرایی شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در مهاجران از برنامه های عمرانی پیش بینی شده در این ایام است.

گفتنی است در استان مرکزی 18 هزارو 400 معلم رسمی وپیمانی در قالب 15 منطقه آموزشی به بیش از 270 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش ارائه می کنند.